Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Polityka prywatności 
X
 
WERSJA PODSTAWOWA
WERSJA DLA NIEDOWIDZĄCYCH
Język:
 
Miejski Zakład Komunikacji
w Gorzowie Wielkopolskim
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
 
 
 
 
Sonda
Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. planuje wznowienie otwierania drzwi przez pasażerów tj. uruchomienie "ciepłego guzika". Jakie jest Państwa zdanie na ten temat?

Serwis MZK odwiedziło: 6410761

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. przypomina, iż od dnia 1.06.2021 r. pieszy wchodzący na przejście dla pieszych zyskuje pierwszeństwo, jednak nie przed tramwajem!

 

Od dnia 1 czerwca 2021 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy ruchu drogowego. Zgodnie z tymi przepisami pieszych wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem – ale przepis ten nie dotyczy tramwaju. Należy pamiętać aby przed wejściem na przejście przez torowisko (bądź jezdnię i torowisko) zachować szczególną ostrożność i upewnić się czy nie zbliża się tramwaj – jeśli tramwaj zbliża się do przejścia to należy udzielić mu pierwszeństwa.

Według licznych symulacji oraz pomiarów tramwaj jadący z prędkością 50 km/h przy sprzyjających warunkach atmosferycznych potrzebuje około 60 metrów aby zatrzymać się. Gdy torowisko tramwajowe jest mokre lub oblodzone to droga hamowania tramwaju wzrasta.

Przekraczając jezdnię z torowiskiem bądź torowisko należy pamiętać, że tramwaj to nie samochód i nie ma tu możliwości ominięcia pieszego bądź zatrzymania się na krótkim odcinku torowiska. Motorniczy ma możliwość jedynie skorzystania z dzwonka oraz rozpoczęcie nagłego hamowania, a jeśli procedura awaryjnego hamowania rozpocznie się to na osoby jadące w tramwaju działają ogromne siły, w wyniku działania których pasażerowie przewracają się, uderzają o wyposażenie tramwaju (poręcze, biletomaty, kasowniki) oraz spadają z siedzeń.

Masa obecnie eksploatowanego tramwaju PESA Twist 2015N to około 40 ton, co w bardzo znaczący sposób wpływa na długość jego drogi hamowania. Dla porównania droga hamowania samochodu osobowego jadącego z podobną prędkością jest zdecydowanie krótsza od drogi hamowania tramwaju.

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. apeluje o zwrócenie szczególnej uwagi podczas przechodzenia przez torowisko tramwajowe i stosowanie się do nowych przepisów, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa pieszych.

 

 

 
Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością